It’s a House tankar kring The Odd Colony

formex

Hej. Karolina Strandberg heter jag och driver bloggen itsahouse.blogspot.com men har även fått i uppdrag att gästblogga för FORMEX. Mitt första inlägg tillägnas utställningen Odd Colony.

Att besöka Formexmässan i januari är lite som att glänta på dörren till våren och redan vid pressfrukosten i den fantastiska Odd Colony utställningen kickade mina vårkänslor igång där jag satt med en frukostpåse i handen omgiven av tulpaner, pasteller och en hel koloni kvittrande kollegor.

formex3

Under pressfrukosten delades Formex Formidable priset ut som i år gick till vasen Fanny formgiven av Ami Katz för Klong.

formex

Odd Colony som ligger i B-hallen är en helt ljuvlig utställning signerad talangfulla designkollektivet Odd Birds och ett stort Don’t miss om du ska besöka mässan. Inte minst för att ta del av de guldkorn som Odd Birds valt ut från det enorma hav av produkter som ställs ut på mässan.

formex5

Det finns så otroligt mycket att inspireras av i Odd Colony och en av alla de idéer som jag tar med mig hem är att låta penseln dansa över korrugerad plåt. Snyggt som en fond i hallen, köket, barnrummet eller trädgårdsförrådet kanske. Att slipa och tejpa kanterna innan du målar är dock klokt så att det inte händer några otrevligheter med vassa plåtkanter.

formex6

Känns det lite naket och årstidslöst där hemma efter att julen har städats ut så skulle jag börja med att ordinera en ordentlig lökfrossa. Bättre löfte om vår än en lök sprängfylld med liv finns nog inte.

formex4

Odling och trädgård är en utav mässans starkaste trender och jag skulle mer än gärna vilja möta trädgårdsvåren i ett par sådana här underbaringar från Calou.

Detta inlägg publicerades i Formex. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar