Burkar som platsar i skafferiet

Munchmedia orientaliska kryddburkar

Lyxiga ekologiska kryddblandningar har hittills varit svåra att hitta i butik. Men nu flyttar Vilda Hilda, Lilla Lena och Kakmonstret in på hyllorna. Kryddorna från det Münchenbaserade företaget Herbaria importeras till Norden av münchmedia.

– Det var en slump att vi hittade de ekologiska kryddorna, säger Ingrid Münch, och det var svårt att tacka nej till produkter som man kan stå för till hundra procent och som inte kompromissar med vare sig kvalitet eller miljötänk. Och dessutom är de spännande ur kulinarisk synvinkel.

Herbaria är ett anrikt företag med en ung ledning som såg att det saknades inspirerande kryddblandningar på marknaden, som dessutom var ekologiska. Deras senaste serie är t ex söta och välbalanserade kryddblandningar som boostar dessertköket med fänkål, lakrits, kryddnejlika, anis och långpeppar. Det söta köket utsågs till bästa nya produkt i kategorien gourmetprodukter på tyska fackmässan BioFach 2011.

– Intresset från butiker kan ta sig uttrycket att man efter att ha doftat sig igenom några sorter säger. De här vill jag absolut ha! Och flera delikatessbutiker påstår att kryddorna är det häftigaste de har i butiken, säger Ingrid Münch.

På Formex har Odd Birds fattat intresse för kryddorna som passar perfekt in i deras trendutställning Skafferitema med Nordic Charm. Även kryddförpackningen är trendig, rustika plåtburkar med ett extra aromskydd skyddar både mot ljus och mekanisk åverkan.

Som konsument känner man att tillverkaren bryr sig som skyddar doft och smak med det extra locket som lyfts ur burken med hjälp av en grön knapp. Över detta aromskydd sitter dessutom en försegling. Det känns sympatiskt och genomtänkt, och plåten påverkar inte smaken på samma sätt som plast kan göra.

Munchmedia kryddburkar

münchmedia finns i monter B17:20 på Formex.

Om Formex

Formex - the largest meeting place for Nordic interior design, details and gifts. Formex started in 1960 and is held twice a year, in the beginning of January and in the end of August. We have more than 800 exhibitors per fair with products within interior design, fashion and accessories etc. The fair brings together national and international buyers, agents, designers, producers and media from all over the interior design and gifts industry. Each fair we have over 23,000 visitors and about 800 media representatives. Besides the opportunity to do business, the fair gives visitors information about trends, inspiration and knowledge in the form of exhibitions and lectures. www.formex.se twitter.com/formex
Det här inlägget postades i Formex, Intervjuer och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Burkar som platsar i skafferiet

  1. Ping: Bloggnärvaro skapar intresse för Formex

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s